Reklama

Audiobooki z roku na rok zdobywają coraz szerszą rzeszę swoich fanów. Słuchowiska na płytach doceniają coraz częściej rodzice, którzy w audiobookach dedykowanych dzieciom odnajdują swojego sprzymierzeńca w codziennych, rodzicielskich zmaganiach.
Audiobooki Wydawnictwa Jung-Off-Ska, założonego przez znaną aktorkę – Edytę Jungowską, to doskonały sposób nie tylko na poskromienia małego złośnika i zajęcie na dłużej jego uwagi. Audio-książki przede wszystkim doskonale wpływają na rozwój dziecka, już od najmłodszych lat jego życia.
Zdaniem Aleksandry Wołyniec, psychologa - „Słuchanie bajek czytanych jest w dzisiejszych czasach alternatywą dla dużo bardziej stymulujących źródeł przekazu jak TV i komputery. Bardziej stymulujących nie znaczy jednak - bardziej wartościowych. Samo słuchanie uruchamia dziecięcą wyobraźnię. Pobudza neurony do wytężonej pracy, aktywizuje inne obszary mózgu niż te, które są zaangażowane podczas patrzenia. Słuchanie bajek poszerza także zakres słownictwa, rozwija pamięć. To też nauka koncentracji od najwcześniejszych lat. Są to niezwykle istotne umiejętności, szczególnie w otoczeniu tak obfitującym w bodźce jak dzisiejsze. Słuchanie bajek nie tylko usprawnia funkcje poznawcze, ale także pogłębia inteligencję emocjonalną dzieci, między innymi rozwija empatię. Troszcząc się o harmonijny rozwój malucha warto zadbać, by codziennie miał okazję wysłuchać choć jednej bajki“.

Reklama


Pomimo, że w myśl idei cała Polska miała czytać dzieciom, statystyki są nieubłagane – tylko około 40% rodziców czyta książki swoim dzieciom. Najczęściej jest to skutek braku czasu zaganianych rodziców, którzy często nie mają sił i wolnej chwili, by poświęcić na głośne czytanie chociażby 20-30 minut dziennie. W takich chwilach warto sięgnąć po audiobooki, które mogą z powodzeniem chwilowo zastąpić rodzica – nie tylko w długie, zimowe wieczory. Tym bardziej, że słuchanie bajek, takich jak „Dzieci z Bullerbyn“ czy „Braciszek i Karlsson z dachu“, ma zbawienny wpływ na rozwój malucha. Dostępne w Empikach, księgarniach i w internecie.

Reklama
Reklama
Reklama