Toaleta dla wybranych?
Dostęp do toalety uważamy za coś zupełnie naturalnego. Toaleta ma nam służyć, być czysta i wygodna. Woda, mydło i papier są równie oczywiste. Jednak dla 2,5 miliarda ludzi na świecie nasza codzienność jest dla nich totalną abstrakcją i marzeniem. Naprawdę!
![Publiczna_toaleta-Andrew_Kim_Woodburn_610 Publiczna_toaleta-Andrew_Kim_Woodburn_610](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/58/2024/09/unnamed-file-7e33d00.jpeg?quality=90&resize=610,407)
Tragiczny w skutkach kryzys sanitarny był powodem, dla którego Jack Sim powołał Światową Organizację Toaletową (WTO), a ta uchwaliła 19 listopada jako Światowy Dzień Toalet. Obchodom tego niecodziennego dnia towarzyszy Unilever wraz ze swoją marką Domestos. W ramach wieloletniej współpracy udało się już wiele dokonać, jednak jak sam Sim podkreśla, że jest jeszcze wiele do zrobienia. - Dlatego prosimy wszystkich, aby pokazali swoje poparcie korzystając z „Publicznej toalety” – nawołuje przewodniczący WTO.
„Publiczna Toaleta” jest… pomnikiem, który stoi w Londynie tuż przy Tower Bridge. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że statua przedstawia kucającą postać, którą można oglądać w czasie rzeczywistym. Zamiast twarzy ma zainstalowane ekrany na których wyświetlają się zdjęcia i filmy nadesłane przez osoby popierające walkę z kryzysem sanitarnym. Na stronie www.publicznatoaleta.pl podane są wszystkie szczegóły jak dołączyć do akcji.
Głosy poparcia płyną z całego świata, również z Polski. Do akcji przyłączyli się także przedstawiciele polskiej blogosfery, którzy na blogach i oficjalnych stronach na Facebooku dają wyraz uznania dla idei przeciwdziałania kryzysowi sanitarnemu.
Z okazji Światowego Dnia Toalet na zlecenie Domestos przeprowadzono szeroko zakrojone badania na temat praktyk sanitarnych na świecie. Odpowiedzi udzielali również Polacy. Wśród poruszonych tematów, znalazły się pytania m.in. o przyzwyczajenia i zachowania sanitarne. Jedno z pytań komfort spędzonych wakacji w kontekście dostępu do wysokiej jakości toalety. Dla 94% respondentów niska jakość toaleta zepsułaby wypoczynek. Z drugiej strony aż 71% Polaków nie zna prawdziwego zasięgu kryzysu sanitarnego, który dotyka 35% ludzkości.
Poniżej jest także dostępna infografika „Straszna kupa”, która powstała na podstawie badań i danych zebranych przez Domestos i WTO. Z infografiki można dowiedzieć się m.in. faktów, na temat skali kryzysu sanitarnego i jego wpływu na mieszkańców globu.
Więcej informacji: www.publicznatoaleta.pl
![RTEmagicCinfografikaWTD580.jpg-dc2c8f0](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/58/2024/09/RTEmagicCinfografikaWTD580.jpg-dc2c8f0.jpg?quality=90&fit=167,1000)
artykuł sponsorowany