Reklama

Wybieramy te produkty, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Zwracamy uwagę na to jakie substancje trafiają do naszych organizmów wraz ze spożywanymi produktami. Dlatego tak chętnie wybieramy naturalne produkty. Do tej grupy niewątpliwie należy szkło. Powody są proste, jest wykonane wyłącznie z naturalnych surowców, dlatego nie wpływa ani na smak, ani na skład przechowywanych w nim produktów. Wyniki badania zrealizowanego przez TNS na zlecenie FEVE (The European Container Glass Federation) w sierpniu 2010 r. dowodzą, że zdecydowana większość (88%) konsumentów w Europie chętniej wybiera produkty spożywcze w szkle, niż w innych opakowaniach.
Gdy otwieramy butelkę wina, puszkę zupy, nakładamy krem na twarz, myślimy raczej o tym, jakiej jakości produkty spożywamy, czy o właściwościach nawilżających kosmetyku, niż o opakowaniu i jego wpływie na nasze zdrowie. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że każdego dnia każdy z nas otwiera przeciętnie około 7 opakowań, widzimy, że warto zastanowić się, jakie opakowania wybieramy.

Reklama

Codziennie staramy się wybrać te produkty, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Zwracamy uwagę na to jakie substancje trafiają do naszych organizmów wraz ze spożywanymi produktami. Dlatego tak chętnie wybieramy naturalne produkty. Do tej grupy niewątpliwie należy szkło. Powody są proste, jest wykonane wyłącznie z naturalnych surowców, dlatego nie wpływa ani na smak, ani na skład przechowywanych w nim produktów.

Unikalne właściwości szkła

Szkło jest wykonane z trzech naturalnych składników: piasku, węglanu sodu i węglanu wapnia. Jest ono obojętne chemicznie – nie wchodzi w reakcje z produktem, który w nim się znajduje, ani nie zmienia jego właściwości. Nawet po ogrzaniu w kuchence mikrofalowej, opakowanie szklane pozostaje bez wpływu na swą zawartość. Do dziś szkło jest jedynym materiałem opakowaniowym, które otrzymało ocenę GRAS (z ang. Generally Recognized As Safe) czyli „powszechnie uznawany za bezpieczny” od Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA).

Wybieraj zdrowy styl życia

Opakowania szklane zapewnia najlepszą ochronę dla żywności i napojów. Zapewnia to całkowita nieprzenikalność szkła, które stanowi skuteczną barierę dla gazów, negatywnie wpływających na ilość witamin zawartą w produktach spożywczych i ich świeżość. Nie ma więc potrzeby dodawania substancji konserwujących. Szkło działa jak naturalna bariera przed bakteriami i zapobiega zmianom temperatury, a wiec chroni zawarte w nim produkty lepiej, niż opakowania z innych surowców. Nieprzypadkowo, np. piwo i wino jest sprzedawane w szklanych butelkach w kolorze zielonym lub bursztynowym. Ciemny kolor opakowania zapewnia ochronę przed promieniowaniem UV.

Europejczycy wybierają szkło

Wyniki badania zrealizowanego przez TNS na zlecenie FEVE (The European Container Glass Federation) w sierpniu 2010 r. dowodzą, że zdecydowana większość (88%) konsumentów w Europie chętniej wybiera produkty spożywcze w szkle, niż w innych opakowaniach. Swój wybór respondenci argumentowali tym, że ich zdaniem opakowania szklane mają pozytywny wpływ na zdrowy styl życia. Aż 83 % konsumentów w Europie uważa, że szkło pomaga chronić żywność i napoje przed zanieczyszczeniem substancjami chemicznymi. Według respondentów szkło również najlepiej ze wszystkich opakowań chroni wartości odżywcze żywności i napojów. Dodatkowo ponad 80% respondentów wierzy, że szklane butelki i słoiki chronią smak żywności oraz napojów skuteczniej niż opakowania z tworzyw sztucznych. 84% stwierdziło, że chce mieć prawo do zakupu większej liczby produktów w szklanych opakowaniach.

Reklama

Ze względu na przedstawione powyżej wyniki badania TNS, europejskie forum konsumentów Friends of Glass (Przyjaciele Szkła) rozpoczęło kampanię „Nothing to Hide” („Nic do ukrycia”), mającą na celu przekonanie opinii publicznej o korzystnym wpływie szklanych opakowań na zdrowie. Kampania realizowana jest w 12 krajach Europy (Francja, Niemcy, Polska, Wielka Brytania, Włochy, Grecja, Austria, Czechy, Szwajcaria, Hiszpania, Holandia i Słowacja). Kampanii poświecony jest portal www.nothingisgoodforyou.pl, na którym konsumenci mogą znaleźć argumenty przemawiające za tym, że szkło jest najlepszym i najbezpieczniejszym dla zdrowia opakowaniem. Więcej informacji na temat inicjatyw podejmowanych przez forum „Przyjaciele szkła”, można znaleźć na stronie: http://friendsofglass.com/pl/frontpage

Reklama
Reklama
Reklama