Kampania z różową wstążką. Październik to miesiąc walki z rakiem piersi
W związku z tym, że 15. października obchodzimy Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, przypominamy Wam o ważnej kampanii. Chodzi o różową wstążkę Estee Lauder, w ramach globalnej kampanii na rzecz kobiet z całego świata. Rak piersi to choroba cywilizacyjna, która może dotknąć każdą z nas. Jak zacząć profilaktykę?
W krajach członkowskich Unii Europejskiej w 2008 roku u ponad 330 tysięcy kobiet zdiagnozowano raka piersi, około 89 tysięcy umarło z tego powodu. Około 1,33 mln kobiet żyje z diagnozą raka piersi postawioną w ciągu poprzedzających 5 lat. To ogromne liczby, obok których nie sposób przejść obojętnie, a październik jest miesiącem, w którym warto przypomnieć jak ważna jest samokontrola piersi.
25 lat temu nie było różowej wstążki. Dzięki Evelyn H. Lauder, która stworzyła Kampanię w 1992 roku, różowa wstążka stała się międzynarodowym symbolem walki z rakiem piersi a październik jest międzynarodowym miesiącem zdrowych piersi.
W ramach Kampanii w Polsce Estee Lauder szerzy świadomość o raku piersi i konieczności profilaktyki Estee Lauder zbiera fundusze na badania. Przez ostatnie 8 lat zebrano prawie 900 tysięcy złotych, które przekazano na wsparcie badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Ośrodku Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.
Każdy post oznaczony #PinkRibbon25 oraz #ELCdonates to 25 dolarów przekazane przez firmę na badania wspierane przez Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi założonej przez Evelyn Lauder. Specjalnie oznaczono też produkty z różową wstążeczką.
Estée Lauder, Clinique, Origins, La Mer, Smashbox, Bumble and Bumble i Bobbi Brown – 20% ich ceny idzie na badania w Szczecinie.
O tym jak się badać i przeprowadzać samokontrole piszemy TUTAJ.