Syndrom martwych pośladków: co to takiego?

Syndrom martwych pośladków zwany również amnezją pośladków dotyka coraz więcej osób. Siedzący tryb życia, zwłaszcza teraz w czasie pandemii nie poprawia naszej kondycji. Chociaż nazwa na pierwszy rzut może wydawać się zabawna, to osoby cierpiące na amnezję pośladków przyznają, że nie jest im do śmiechu. Skąd taki problem?

Wiele godzin spędzanych w jednej siedzącej pozycji przyczynia się do osłabienia pracy mięśni pośladkowych. Aby zrozumieć, na czym polega syndrom martwych pośladków, warto wiedzieć, że mamy trzy mięśnie pośladkowe: mały, średni i wielki. Kiedy przez wiele godzin siedzimy, mięsień pośladkowy średni pracuje nieprawidłowo, a to pociąga za sobą konsekwencje w postaci uciążliwych objawów.

Zobacz WIDEO: Ćwiczenia na cellulit - 11-minutowy trening pośladków z Martą Gorącą

Syndrom martwych pośladków: kogo dotyka?

Na amnezję pośladków szczególnie narażeni są pracownicy biurowi, kierowcy, osoby pracujące przez wiele godzin przed komputerem, a także osoby z ograniczeniami ruchowymi, w tym osoby niepełnosprawne i osoby starsze.

Zadziwiające jest to, że syndrom ten dotyka również osoby ćwiczące, które nieodpowiednio wykonują treningi. Mogą to być źle dobrane zestawy ćwiczeń, nieodpowiednie przygotowanie do nich lub praca nad jedną konkretną partią mięśni. Syndrom martwego pośladka może być „skutkiem ubocznym” treningu siłowego i treningu sylwetkowego, biegania, jazdy na rowerze oraz treningu fitness.

To Cię może zainteresować: "Tak wyglądają prawdziwe dupy" - trenerka zachwyciła Polki tym jednym wpisem

Amnezja pośladków: objawy

Osoby cierpiące na syndrom martwych pośladków z czasem zaczną zauważać u siebie takie objawy jak: bóle pleców w odcinku lędźwiowym, bóle kolan i bioder, problemy ze stawami, częste zapalenie ścięgna Achillesa, a także inne nietypowe dolegliwości, jak ból głowy.

Zobacz także:

Te objawy źle wpływają na nasze codzienne samopoczucie i funkcjonowanie. Jeśli zauważysz je u siebie, sprawdź, czy nie jest to amnezja pośladków i skonsultuj się z lekarzem lub rehabilitantem. Początkowo bagatelizowanie objawów może przyczynić się do poważniejszych problemów.

Specjalista podpowie ci, co zrobić, żeby poprawić twoją kondycję i zleci prawidłowe ćwiczenia. To, co sama możesz zrobić od razu, to wprowadzić do codziennych nawyków więcej ruchu i aktywności. To nigdy nie zaszkodzi a z pewnością pomoże.

Przeczytaj także: 7 najlepszych zabiegów na jędrne pośladki. Ile kosztują? Jak szybko widać efekty?